چاپ کتاب بانوی اول _ روایتی مستند از زندگانی ام المومنین حضرت خدیجه (س)

توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی
۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۶۷۲۰۶ فرهنگی تاپ خبر انتشارات
در سالروز میلاد با سعادت سرور بانوان دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز گرامی داشت مقام مادر، کتاب "بانوی اول - روایتی مستند از زندگانی ام المومنین حضرت خدیجه (س)"مادر گرامی حضرت زهرا(سلام الله علیها) که حاصل یک کار پژوهشی و تحقیقاتی است و در قالب داستانی و روایتی (زبان مناسب نسل جوان و نوجوان) بیان شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی منتشر شد.
چاپ کتاب بانوی اول _ روایتی مستند از زندگانی ام المومنین حضرت خدیجه (س)

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی توسط شعبه سازمان انتشارات این واحد کتاب " بانوی اول" تالیف سید محمد تقی موحد ابطحی و با شمارگان 1000 نسخه دارای 227 صفحه در 14 فصل، در قطع رقعی چاپ شد.

در ابتدای کتاب سخن ناشر به شرح ذیل است : حضرت خدیجه(س) حقیقتاً مظلوم هستند. هر چند ایشان به واسطة همسری پیامبر(س) ام­المومنین هستند، اما این شرف در مورد ایشان یک ارزش مضاعف است، زیرا حضرت خدیجه(س) در دوران رنج و سختی با پیغمبر همراهی کردند. فطرت پاک حضرت خدیجه(س) حقانیت حضرت محمد(ص) را دریافت و مجذوب آن شد. حضرت خدیجه(س) اولین زنی هستند که به پیغمبر ایمان آوردند و تا آخر عمر با مال و جان خود پای این ایمان ایستادند. ایشان پس از ازدواج با پیامبر(ص) از زندگی راحت خارج شدند، به خصوص پس از بعثت که همة ثروتشان را در راه اسلام صرف کردند و بالاخص در محاصرة اجتماعی و اقتصادی شعب­ابی­طالب که حضرت خدیجه(س) سختی­های بسیاری را متحمل شدند. حضرت خدیجه(س) در واقع مادر دوازده امام هستند؛ زیرا حضرت علی(ع) سال­ها تحت سرپرستی ایشان قرار داشتند. (1)

اگر ما خود را مومن و حضرت خدیجه(س) را ام­المومنین می­دانیم، باید بکوشیم ایشان را بشناسیم و بشناسانیم.(2) در عصر حاضر یافتن تصویر درست از زندگی حضرت خدیجه(س) و معرفی ایشان به قشر جوان و نوجوان کار بسیار دشواری است. یکی از راه­ها برای تحقق این هدف تهیه روایتی است که از یک سو از تمامی مستندات تاریخی بهره گرفته و از سوی دیگر در قالب داستان و رمان عرضه شده باشد.

جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی(ره) امیدوار است با نشر این کتاب، به سهم خود زمینه را برای آشنایی جامعه با شخصیت مظلوم حضرت خدیجه(س) فراهم آورد.


1. برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری

2. برگرفته از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی

کلید واژه ها: چاپ کتاب بانوی اول انتشارات جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی


( ۱ )

نظر شما :