گزارش برگزاری روز اول هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران " نشان خواجه نصیرالدین طوسی "

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۵ کد : ۶۰۰۸ فرهنگی تاپ خبر
هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی / مرحله دانشگاهی " به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی روز شنبه مورخ هجدهم اسفند ماه ، در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه شروع به کار کرد.
گزارش برگزاری روز اول هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران " نشان خواجه نصیرالدین طوسی "

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور 10 تیم از دانشگاه علامه طباطبایی، با رویکرد بررسی دستاورد های چهل سالگی انقلاب اسلامی هجدهم اسفند ماه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی شروع به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ابتدا جناب آقای علیرضا ثلاثی  " دبیر اجرایی مسابقات " توضیحاتی پیرامون قوانین مناظره جهت آشنایی بیشتر تیم ها با اصول و فنون صحیح مناظره  به تیم ها ارائه نمودند و سپس اولین مناظره بین تیم های تامل به عنوان تیم موافق و تراز به عنوان تیم مخالف با گزاره ی " ارتباط مستقیم نهاد روحانیت با سیاست، باعث ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت می شود " به علت عدم حضور تیم تراز با راهیابی تیم تامل به مرحله بعد به پایان رسید. دومین مناظره نیز بین تیم اکسیر سخن به عنوان تیم موافق و تیم بامداد  به عنوان تیم مخالف با  گزاره ی " همه پرسی استقلال یک قومیت (در صورت لزوم ) می بایست در میان تمامی مردم آن کشور برگزار شود "  با عدم حضور تیم اکسیر سخن و راهیابی تیم بامداد به مرحله بعدی پایان یافت. و اما در سومین مناظره تیم خاورمیانه به عنوان تیم موافق و تیم آیه به عنوان تیم مخالف با گزاره ی " در شرایط کنونی ایران نظام پارلمانی کارآمدتر از نظام ریاستی است " به بحث و مناظره نشستند و تیم آیه با 95 امتیاز در مقابل تیم خاورمیانه با 73 امتیاز با رای و نظر داوران راهی دور بعدی مناظرات شد.  همچنین تیم ثامن الاحجج به عنوان تیم موافق و تیم رویش به عنوان تیم مخالف  با گزاره ی " علت اصلی ناآرامی های دی ماه 1396 نارضایتی اقتصادی مردم بود " به مناظره پرداختند که تیم ثامن الحجج با 102 امتیاز در مقابل تیم رویش با 65 امتیاز به مرحله بعد رفت. تیم منطق پارسی به عنوان تیم موافق و تیم گام دوم به عنوان تیم مخالف نیز با گزاره ی " افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می گردد"  با یکدیگر مناظره نمودند که در نهایت تیم گام دوم با برتری 10 امتیازی به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعدی از مناظرات نیز 6 تیم تامل، بامداد، آیه، ثامن الحجج، گام دوم و منطق پارسی برای ورود به مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند که 4 تیم تامل،ثامن الحجج،بامداد و منطق پارسی موفق به ورود به این مرحله شدند.

لازم به ذکر است در روز نخست این مسابقات دکتر مهری سادات موسوی " ریاست جهادانشگاهی واحد علامه طباطبایی " ، دکتر حسینی ،مهندس ملوندی،دکتر عسگری مقدم، مهندس لطفی و دکتر محمد تقی زاده به عنوان هیئت داوران به ارزیابی مناظرات و انتخاب گروه های منتخب پرداختند.

 

 

کلید واژه ها: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران


( ۱ )

نظر شما :