زمینه‌سازی برای فروش محصولات تولیدی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳ کد : ۲۵۹۳۸ عمومی ستفا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی روز چهارشنبه مورخ ۲۶ آذرماه سال جاری جلسه‌ای در راستای زمینه‌سازی برای فروش محصولات تولیدی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور جناب آقای دکتر مفاخریان (مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل و فعالیت های شهری شهرداری های کشور)، سرکار خانم دکتر مهری سادات موسوی (رییس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی)، جناب آقای دکتر لطفی (معاون توسعه و سرمایه گذاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران)، سرکار خانم شیما سادات مفاخریان (کارآفرین و مشاور ساماندهی کسب و کارهای نوپا و مشاغل خانگی) و سرکار خانم زهرا طاهرخانی‌ ( مدیر برنامه ریزی ونظارت و تسهیلگر پیشرانان در جهاددانشگاهی) برگزار گردید.

هدف از برگزاری جلسه مذکور چکونگی بهره‌مندی تولیدکنندگان مشاغل خانگی شهر تهران از بازارچه های روزانه، هفتگی و دائمی و مراکز خرید و فروش بود.

در ابتدای جلسه طرح ملی مشاغل خانگی و اهداف، تاریخچه، سطح کیفی و کمی آن توسط دکتر موسوی تشریح گردید و در ادامه دسته بندی گروه های هدف و مورد حمایت و همچنین پهنه بندی منطقه ای استان تهران و شهرستانهای تابعه و نحوه جذب و ثبت نام افراد که توسط همکاران جهاددانشگاهی در حال پیگیری و عملیاتی شدن می‌باشد بیان گردید. دکتر موسوی عنوان کرد که امسال تا کنون ۱۵۰۰ نفر در طرح فوق ثبت نام کرده‌اند و افراد ثبت نام شده بر اساس وضعیت تحصیلی، مهارتها، توانمندی ها و ... تفکیک شده و پس از بررسی اطلاعات اخذ شده نسبت به صحت سنجی و استعداد یابی و سپس آموزش و اتصال آنان به پیشرانان و فعالیت در حوزه مشاغل خانگی اقدام خواهد شد. دکتر مفاخریان بر نیاز طراحی سیستمی که بتواند در دو‌ حوزه فروش مجازی و حضوری عملکرد مناسبی داشته باشد تاکید کرد و لزوم اقدامات جدی در موارد ذیل را مطرح نمود:

۱- ارتقای کیفیت تولیدات خانگی، به گونه‌ای که با ذائقه مشتریان و نیاز آنان تناسب داشته باشد.

۲- تناسب بازار فروش با تولیدات

۳- افزایش کیفیت و سطح و حجم تولید جهت حضور در فروشگاههای وابسته و زیر مجموعه

۴-لزوم توانمندسازی تولیدکنندگان جهت ایجاد برند قابل عرضه

در ادامه موضوع  بازارچه ها ( روز بازار، هفته بازار، بازارچه های دائمی) و همچنین ون‌کافه‌ها از سوی ایشان مطرح گردید و اینکه لازم است متناسب با نوع و حجم تولید در اماکن فوق اقدامات صحیح و لازم صورت پذیرد.

موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی متناسب با طرح ملی مشاغل خانگی و همچنین ارائه محصولات بصورت مستقیم و حذف واسطه و لزوم ثبت نام اعضا در سامانه بازار از موارد مورد بحث دیگر در جلسه فوق بود.

 در پایان بر لزوم جانمایی در بازارچه ها، وسعت عرضه و اختصاص سهم بیشتری از بازار  نیز تاکید شد و همچنین اعلام آمادگی برای در اختیار نهادن 150 غرفه بدین منظور مطرح گردید.


( ۱ )

نظر شما :