نشست راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران

شعبه جهاددانشگاهی واحد دانشگاه علامه طباطبایی
۰۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۳۵۱۷ عمومی تاپ خبر
نشست راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران شعبه جهاددانشگاهی واحد دانشگاه علامه طباطبایی روز یکشنبه مورخ سوم آذرماه سال جاری در دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به همت موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران و جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی و با حضور خیرین و مسئولین دانشگاه برگزار گردید.
نشست راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی، موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران به منظور انجام خدمات عام المنفعه و نشر و تعلیم و ترویج فرهنگ اسلامی به هرنوع و هر کیفیت وکمک به تامین نیازها و بهبود زندگی دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران دانشگاهی و اعطای وامهای بدون بهره (قرض الحسنه) از طریق دریافت وجوه ذخیره شده توسط خیرین، اعضاء صندوق، جهاد دانشگاهی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که بصورت قرض الحسنه یا بلاعوض در اختیار صندوق قرار خواهند داد با حفظ و رعایت موازین شرعی و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در قالب مصوبات هیئت امناء جهاد دانشگاهی و به منظور احیاء و ترویج سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه بویژه جامعه دانشگاهی و کمک به حل بخشی از مشکلات مالی و معیشتی دانشجویان، جهادگران و دانشگاهیان و در راستای تحقق استراتژی برنامه سوم توسعه جهاد دانشگاهی"مبنی بر تقویت فرهنگ و ارزش های اسلامی در جامعه و به خصوص در جمعیت جوان و دانشجویان و دانشگاهیان" تأسیس شده است. این موسسه در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی بعنوان یک موسسه مالی غیرتجاری در سال 1377 ثبت گشته، شخصیت حقوقی مستقل داشته و در سیاستهای کلی و خط مشی اصلی تابع جهاددانشگاهی می باشد. همچنین در تاریخ 1394/12/15 این موسسه موفق به دریافت مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز گردیده است.

روز یکشنبه مورخ سوم آذرماه سال جاری، نشستی به منظور تاسیس و راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران شعبه دانشگاه علامه طباطبایی در دفتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و به همت موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران و جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی و با حضور دکتر علیزاده ( معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، دکتر علیگو (مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران)، دکتر لطیفی (معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی)، دکتر موسوی (رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی)، دکترکارگری (عضو مجمع خیرین دانشگاه علامه طباطبائی)، مهندس قلم چی(رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی)، دکتر کزازی (عضو مجمع خیرین دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت)، دکتر خداوردی (عضو مجمع خیرین علامه طباطبائی)، دکتر جمالی ( از بانیان و خیرین صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران)، سرکار خانم بیات (معاون جذب منابع صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران)، جناب آقای آخوندی (دبیر مجمع خیرین دانشگاه طباطبائی) و جناب آقای ساعی (معاون مدیر دانشجوئی دانشگاه علامه طباطبائی) برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، اهداف صندوق قرض‌الحسنه را تشریح و اثرگذاری صندوق در امیدآفرینی در بین دانشجویان را نشانه موفقیت صندوق در انجام رسالت خود دانست. در ادامه دکتر علیگو ( مدیر عامل صندوق ) گزارشی از عملکرد صندوق طی سالهای گذشته ارائه و ضرورت وجود صندوق در دانشگاه و ارائه خدمات به دانشجویان در شرایط اقتصادی کنونی را یادآور شد. سرکار خانم بیات معاون جذب منابع صندوق نیز به ارائه گزارشی از فرآیند جذب منابع شعبه دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت و ضرورت ها و نیازهای صندوق جهت راه اندازی بهتر و مطلوب تر شعبه را یادآور شد. ایشان با اشاره به مبلغ مورد نیاز صندوق جهت راه اندازی شعبه علامه طباطبائی، از حمایت 200 میلیون تومانی خیر گمنامی یاد کردند که به عنوان یکی از بانیان صندوق همکاری نموده‌اند.

دکتر کارگری در ادامه جلسه به ضرورت همکاری های بیشتر صندوق و مجمع خیرین اشاره کرده و از موازی کاری و اقدامات بدون هماهنگی پرهیز دادند. ایشان با بیان اینکه همافزائی در امر خیر باعث برکت بیشتر و ثمردهی بیشتری خواهد شد از برگزاری جلسات مستمر و مشترک استقبال کردند.

دکتر موسوی رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی نیز از همکاری و مساعدت مجموعه مدیریتی دانشگاه علامه قدردانی کرده و در خصوص حمایت اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در ادامه ی این مسیر اظهار امیدواری کردند.

و جناب آقای آخوندی مدیر عامل مجمع خیرین دانشگاه با اشاره به دغدغه های اولیه درخصوص موازی کاری صندوق و مجمع خیرین، تشکیل این جلسه و راه اندازی صندوق را با ساز و کار مشخص و تبیین شده باعث خوشحالی دانستند .

در ادامه دکتر لطیفی معاون دانشجوئی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان میزبان شعبه صندوق در دانشگاه علامه، در راستای تجهیز و تکمیل دفتر صندوق و ایجاد تسهیلات لازم جهت دسترسی به اساتید و اعضای هیئت علمی اعلام آمادگی کردند.

دکتر کزازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و عضو مجمع خیرین، راه اندازی حمایت های کسب و کار و کارآفرینی در صندوق و دانشگاه را از ضرورت های اجتماعی دانست و خواستار بررسی راهکارهای انجام این امر شد. همچنین ایشان پیشنهاد ارتباط تنگاتنگ صندوق با والدین دانشجویان متمکن را مطرح کردند تا از این طریق منابع مالی و معنوی بیشتری ایجاد شود.

همچنین مهندس قلم چی مدیرعامل بنیاد علمی آموزشی قلم چی با استقبال از این امر خیر، با اشاره به اینکه بنیاد از مشوقین و حامیان همیشگی قرض الحسنه بوده و خواهد بود به ایجاد یک برنامه منظم در امر برگزاری جلسات و همچنین برنامه ریزی تاکید کردند و خواستار برگزاری جلسات منظم تر و بیشتری شدند.

ادامه جلسه با جمع بندی دکتر کارگری صورت گرفت و مبالغ پیشنهادی اعضای جلسه جهت راه اندازی شعبه صندوق قرض الحسنه دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد.

 

 

 

کلید واژه ها: نشست راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران شعبه جهاددانشگاهی واحد دانشگاه علامه طباطبایی


( ۱ )

نظر شما :