پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت روز مهندسی/ گام های مهندسان این نهاد در مسیر خودکفایی کشور

۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰ کد : ۶۸۹۴۶ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در پیامی فرارسیدن پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند فرزانه و مهندس برجسته ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را تبریک گفت.
پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت روز مهندسی/ گام های مهندسان این نهاد در مسیر خودکفایی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ در پیام دکتر حسن مسلمی نائینی رییس آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند فرزانه و مهندس برجسته ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ مهندسان ایران اسلامی است.

مهندسان به‌عنوان پیشگامان عرصه علم و فناوری، با خلاقیت، نوآوری و تلاش بی‌وقفه خود، نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و امروز در پرتو تلاش و مجاهدت آنها، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی کشور هستیم.

فعالیت های فنی و مهندسی همواره جایگاه ویژه ای در جهاددانشگاهی داشته است و این نهاد از ابتدای تشکیل با تکیه بر توان پژوهشگران، فناوران و مهندسان مبتکر و نوآورش موفق شده تا با برقراری ارتباط موثر میان دانشگاه و صنعت و کاربردی کردن پژوهش‌های علمی در جذب و انتقال مؤثر و مفید دانش‌های فنی روز و مطرح در سطح جهان و بومی‌سازی آن در کشور اقدام کند.

به گونه ای که امروز به واسطه دستاوردهای موفق جهاددانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی از ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری نفت، یو پی اس های صنعتی و چراغ‌های فرودگاهی گرفته تا طراحی و تولید سیستم رانش قطار شهری و بین شهری؛ آنتن های مخابراتی و دیگر حوزهای نفت، انرژی، صنایع حمل‌ونقل ریلی و خودرویی و...کشور عزیزمان در مسیر خودکفایی گام برداشته است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مهندس، فرارسیدن پنجم اسفندماه، روز مهندسی را به‌تمامی مهندسان پرتلاش و متعهد ایران، به‌ویژه جامعه مهندسی جهاددانشگاهی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، امیدوارم در سال‌های آینده نیز باپشتکار و تلاش بی‌وقفه‌تان، به اهداف بزرگ‌تری دست یابید و راهی روشن و موفقیت‌آمیز را برای خود و کشورمان پیش رو داشته باشید.

حسن مسلمی نائینی
رییس جهاددانشگاهی
5 اسفند ماه 1402


نظر شما :