دومین همایش روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی با تقدیر از مدیر اداری جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی برگزار شد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۴۲۹۱۷ عمومی تاپ خبر
دومین همایش روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی با تقدیر از مدیر اداری جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دومین همایش روز ملی منابع انسانی و تقدیر از جهادگران شاخص در پیشبرد اهداف مدیریت منابع انسانی جهاددانشگاهی با حضور دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، دکتر عادل تقوی سرپرست اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه این نهاد و سخنرانی صاحب‌نظران و اساتید حوزه منابع انسانی امروز 24 فروردین ماه 1401  توسط اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری این نهاد برگزار شد.

دکتر مهدی باصولی در این همایش اظهار کرد: بحث توجه به منابع انسانی برای یک روز و یک  برهه نیست؛ موضوعی است که باید مورد توجه تمام آحاد یک سازمان قرار بگیرد. اگر مدیر یک سازمان قصد دست یافتن به اهدافش را دارد قاعدتاً باید منابع انسانی را به دید سرمایه انسانی نگاه کند.

وی افزود: منابع انسانی محدود به یک روز و یک اداره و یک حوزه نیست؛ یعنی نمی‌توان گفت اداره منابع انسانی یا حوزه پشتیبانی متولی منابع انسانی است. همه ادارات و همه سطوح مختلف در یک سازمان متولی نگه داشت جایگاه منابع انسانی هستند.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که اگر یک سازمان بخواهد به تعالی و اهداف خود برسد قاعدتاً باید به دانش و مهارت نیروی انسانی خود احترام بگذارد و از این دانش استفاده کند، گفت: ضربه خوردن سازمان‌ها درست زمانی است که به نیرو و منابع انسانی خود اعتماد و یا توجه نکردند؛ بنابراین سازمانی مثل جهاددانشگاهی (که مهم‌ترین سرمایه آن منابع انسانی آن است) مانند سایر سازمان‌های مشابه سرمایه‌های فیزیکی و منابع این چنینی ندارد، نیروی انسانی دارد که به آن افتخار می‌کند و این نیروها مایه افتخار کشور هم هستند.

دکتر باصولی تصریح کرد: پیشینیان و بانیان جهاددانشگاهی در تدوین آیین‌نامه استخدامی این نهاد یک مفهوم بسیار غنی را به کار بردند و از واژه عضو استفاده کردند. عضو تداعی کننده خانواده است و ما در جهاددانشگاهی کار نمی‌کنیم، زندگی می‌کنیم، جهاددانشگاهی فرهنگ است که به آن اعتقاد داریم.

وی با اشاره به این‌که ضروری است بحث آموزش، توانمندسازی، رضایت سرمایه انسانی و نگهداشت سرمایه انسانی مورد توجه و مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جهاددانشگاهی روز به روز بالنده‌تر شود قاعده بر این است که توجه آن به منابع انسانی بیشتر و بیشتر شود که این موضوع یک اداره و حوزه را شامل نمی‌شود.

وی در ادامه به بیان چند سیاست برنامه هفتم جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: نگهداشت و ارتقای منابع انسانی و ارتقای مشارکت جهادگران در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، تقویت و تحکیم فرهنگ جهادی، بهبود نظام جبران خدمت و پاداش مبتنی بر عملکرد، ارتقای انگیزه و افزایش رضایتمندی اعضا، ارتقاء نظام جذب و نگهداشت منابع انسانی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه خدمات رفاهی به اعضا و خانواده‌ها برنامه‌هایی است که در سیاست‌های کلان برنامه هفتم مدنظر قرارگرفته و امیدواریم با تعریف برنامه‌های مناسب این سیاست‌ها را اجرایی کنیم.


همچنین در این همایش بر اساس شاخص های ارزیابی تسلط به قوانین و مقررات - تلاش و پیگیری برای استقرار بهینه سامانه جامع منابع انسانی – روحیه یادگیری و یاددهندگی - ارتباطات موثر – مسئولیت پذیری و پیگیری امور تا حصول نتیجه - کار تیمی و خلاقیت و ابتکار از سرکار خانم سمیه ملکی مدیر محترم اداره امور اداری و عمومی واحد علامه طباطبایی به عنوان مدیر برگزیده در سطح جهاد دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.

کلید واژه ها: دومین همایش روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی


نظر شما :