اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و تعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی

۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۳ کد : ۲۶۵۳۲ عمومی ستفا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی روز چهارشنبه مورخ ۲۶ آذرماه سال جاری جلسه‌ای با حضور سرکار خانم دکتر مهری سادات موسوی (رییس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی)، جناب آقای مهندس رضا علی شیری (رییس اداره راهبری کمیته امداد امام خمینی ره استان تهران)، جناب آقای دکتر میرحاجی (رییس هیئت نظارت کمیته امداد امام خمینی ره استان تهران) و اعضای معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر میرحاجی در خصوص زمینه‌های تعامل و راهبری شغلی و به‌هم‌رسانی منابع، به صورت نقطه‌ای در مناطق مختلف استان تهران مطالبی بیان نمودند.

سپس مهندس علی شیری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که خانواده‌های کم بضاعت را هدف قرار داده و موجب ضعیف‌تر شدن آنان گردیده است، ضمن انتقاد از طرح‌هایی همچون دادن وام به زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال بدون پشتوانه برای خانواده‌های آسیب‌دیده، به نقش اداره راهبری کمیته امداد در فعالسازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و اتصال منابع مختلف جهت اشتغال‌زایی نیازمندان به عنوان راه برون رفت از شرایط فعلی اشاره داشت. دکتر موسوی نیز ضمن بیان دلایل ورود جهاد دانشگاهی به موضوع مشاغل خانگی و تشریح فعالیتهای جهاددانشگاهی در استان تهران در این حوزه، تعامل بین سازمانها و نهادهای فعال در ارتقای سطح کیفی خانواده‌های آسیب‌پذیر  را موجب غنای عملکرد آنها و اثرگذاری مناسب‌تر فعالیت‌ها در جامعه دانست.

مهندس علی‌شیری در زمینه هم‌افزایی کمیته و جهاد دانشگاهی واحد علامه نیز به برخی از تسهیلاتی که از سوی کمیته امام به پیشرانان و راهبران می‌توان تخصیص داد، از جمله معافیت مالیاتی پیشرانان و ارائه تسهیلات به کارفرمایانی که مددجویان را تحت پوشش خود درآورند، اشاره نمود و مقرر شد همکاری و تعامل مناسبی در راستای اشتغال‌زایی برای گروه‌های هدف صورت پذیرد.

کلید واژه ها: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی


( ۲ )

نظر شما :